NASA na Marsu objevila „klíč“ ke vzniku života na Zemi

Objev hydrotermálního naleziště na Marsu se může stát „klíčem“ ke vzniku života na Zemi. Prohlásili to v Národním úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA).

Naleziště byla objevena díky činnosti orbitální průzkumné sondy NASA, která obíhá kolem rudé planety.

„I pokud nikdy nenalezneme důkazy toho, že na Marsu existuje život, nové údaje nám mohou povědět o typu prostředí, ve kterém mohl vzniknout život na Zemi," prohlásil odborník vesmírného centra NASA v Houstonu Paul Niles.

Podle něj v minulosti sopky a stojaté vody na Marsu pravděpodobně vytvořily stejné podmínky pro život, které v té době panovaly i na Zemi.

K těmto procesům na rudé planetě docházelo asi před 3,7 miliardy let. Přibližně ve stejném období začal vznikat život i na Zemi.