0

Klasika a extravagance: Jak vypadají tramvaje v různých státech Evropy

Koněspřežná tramvaj na ostrově Man.

První tramvajová linka v Evropě se začala budovat v roce 1845. Zpočátku na ní jezdily koněspřežné tramvaje, pak se objevily parní tramvaje a nakonec byl v roce 1881 v Berlíně zahájen provoz první elektrické tramvajové linky.

První tramvajová doprava se přitom v českých zemích objevila v Brně, a to v roce 1869. Elektrická dráha byla poprvé postavena vynálezcem Františkem Křížkem před Jubilejní zemskou výstavou v Praze v roce 1891. Postupně byla tramvajová doprava vystavena značné konkurenci ze strany jiných a modernějších druhů dopravních prostředků, zejména pak aut, autobusů a trolejbusů. Důsledkem této tendence se stalo téměř úplné nahrazení tramvají. Později však vzniklé problémy spojené s ekologií, hlukem a zácpami způsobily zrevidování dopravní politiky ve mnoha městech, díky čemuž tramvajová doprava zažívá od 70. let 20. století svou renesanci.  

Tramvaj v německém městě Saarbrücken.

 


Horská tramvaj vedoucí k hoře Mont Blanc.

 


Starodávná tramvaj v rakouském městě Štýrský Hradec.

 


Tramvaj Bombardier Cobra ve švýcarském městě Curych.

 


Tramvaj v Basileji, Švýcarsko.

 


Nejdelší tramvaj na světě CAF Urbos 3, která je k vidění v Budapešti.

 


Tramvaj na Mostě Svobody (Szabadság híd) v Budapešti.

 


Starodávná tramvaj v Lisabonu, Portugalsko.

 


 Starodávná tramvaj № E28 v Lisabonu, Portugalsko.


Sytě zelená tramvaj na pozadí Guggenheimova muzea v Bilbau, Španělsko.

 


 Starodávná tramvaj na pozadí Tančícího domu v Praze.


 Starodávná tramvaj v Praze.

скачать dle 12.1
Našli jste chybu?

Popište nám prosím chybu, na kterou jste narazili. Klikněte myší CTRL+ENTER.
V okně, které se objeví popište problém a pošlete Administrace.

Komentáře:0

O projektu

Gloobal.Cz je novou média značkou.Gloobal.Cz má jedinečné postavení jako poskytovatel alternativního obsahu zpráv a jako rozhlasová stanice. Nabízí úplnější obraz světa se skutečně rozmanitou škálou názorů, Gloobal.Cz mluví o tom, o čem jiní mlčí. Použití jakýchkoli materiálů přidaných k webu povoleno za předpokladu, že odkaz na internetové stránky.