0

Konec mýtů a polopravd: Lékařka prozradila, kolik vody máme v létě vypít

Pít mnoho vody je v létě životně nutné. Nejsou přitom žádné přísné normy, které by stanovily, kolik tekutiny máme vypít, řekla v interview pro Gloobal Katka Kašubinová praktická lékařka a autorka knihy nazvané „Jak by marodil lékař: malé finty velkého zdravotnictví“.

Každý zastánce zdravého způsobu života vám řekne, že musíte pít co nejvíce vody, abyste organismus očistili. Existuje dokonce doporučení, že člověk má vypít denně nejméně 8 sklenic vody, ale to je mýtus, řekla Kašubinová. Podle jejích slov vám vaše tělo samo řekne, že má žízeň, a není třeba podstupovat „mučení vodou“ kvůli nějakým vymýšleným pravidlům.

„V našem organismu je dost dobře seřízené centrum žízně. Kdyby bylo seřízeno špatně, rychle byste to poznali, protože byste trpěli dehydratací. Není to nic hrozného, je třeba jen dávat pozor na svou žízeň a nic jiného nepodnikat. Z toho určitě neonemocníte, ale naopak, nebudete mučit svůj organismus vodou a plnit normu, která se vzala neznámo odkud,“ řekla v rozhovoru pro Sputnik praktická lékařka.

Jiná věc je, že za letního horka může k dehydrataci dojít velmi rychle. Platí to zvláště pro děti, upřesnila  Kašubinová.

„Chtěla bych zvláště hovořit o tom horku a o malých dětech. Děti často ignorují signály žízně a je třeba jim prostě nabízet vodu často, aby na to nezapomínaly. Může u nich rychle dojít k dehydrataci a může se jim v horku udělat špatně. Na procházkách je třeba dětem nabízet vodu jednou za půl hodiny a bude to v pořádku. Co se týče dospělého člověka, jsou signály žízně tak zřetelné, že člověk při zdravém rozumu je nikdy nebude ignorovat.

Správný pitný režim

Anglická národní zdravotnická služba zároveň doporučuje, aby lidé denně pili šest až osm sklenic tekutiny. To jsou zhruba tři až čtyři půllitrové láhve vody. Experti jsou přesvědčeni, že ti, kdo nebudou toto pravidlo dodržovat, pocítí velmi brzy záporné následky.

Jak se podotýká, vysocí lidé a ti, kdo mají silnější postavu, by měli pít více tekutiny. Vědci doporučují také pít více vody při sportování a za horkého počasí. Při požívání alkoholu se doporučuje střídat alkoholický nápoj se sklenicí vody.

Přitom nemusíte pít jenom vodu, říkají odborníci. Jsou vhodné také odtučněné mléko a nápoje bez cukru, čaj (černý a bylinkový) a káva. Ale šťávy se doporučuje pít nejvíce 150 mililitrů denně.

скачать dle 12.1
Našli jste chybu?

Popište nám prosím chybu, na kterou jste narazili. Klikněte myší CTRL+ENTER.
V okně, které se objeví popište problém a pošlete Administrace.

Komentáře:0

O projektu

Gloobal.Cz je novou média značkou.Gloobal.Cz má jedinečné postavení jako poskytovatel alternativního obsahu zpráv a jako rozhlasová stanice. Nabízí úplnější obraz světa se skutečně rozmanitou škálou názorů, Gloobal.Cz mluví o tom, o čem jiní mlčí. Použití jakýchkoli materiálů přidaných k webu povoleno za předpokladu, že odkaz na internetové stránky.